Monday, 19 May 2014

Evolution of visuals in racing games 1992-2014

22 years. That's the time it takes to move from barely recognizable locations to blazing reality.

I still remember when I first saw Geoff Crammond - MicroProse's Formula One Grand Prix. It was mindblowing!! 3D graphics, amazing gameplay... Best racing experience I had so far...

One of my best friends had a 386 PC that met the ultra-high-end requirements the game needed (DOS, 1 MB of Ram and VGA Graphics Card). Every time I had the chance to drop by his house, first thing we did was to play this game.


But things have changed quite a lot in this time. Comparing the Monaco environment from that game with the one from CodeMasters F1 2013 makes a hell of a difference...

[Best viewed in FullHD 1080p]

And things still keep moving forward. This year, we will have a new F1 2014 game, and some others that keep pushing the limits of visual realism in videogames: [All videos best viewed in FullHD 1080p]

Diveclub:


Project Cars Trailer:


Project Cars vs Real Life:


Awesome !!!

2 comments:

Mikel Ortega said...

MicroProse's Formula One Grand Prix, qué grande era ese juego!
En mi IBM PS/1 (286) iba justito, pero la de horas que me pasé jugando.

Teníamos un pique entre cinco amigos, jugábamos cada uno en su casa, a ver quién hacía la mejor calificación en Mónaco. Ajustando los parámetros del coche semana a semana cada uno ibamos mejorando tiempos, en la ikastola teníamos una lista en la que íbamos apuntando los tiempos, vaya pique! :)

Un día me encontré en Flickr con el artista que dibujó las imágenes de los tiempos de carga, etc... Tiene las pinturas enmarcadas las paredes de su casa.

Iñaki, creo que este juego nos dejó huella para luego querernos dedicar a temas de simulación y 3D.

Iñaki Ayucar said...

Ya lo creo !!!! jajajaja... Qué grande era... La verdad, uno de los juegos que más huella me dejó... sin duda... Un saludo Mikel !!! :)